Alla inlägg den 20 februari 2009

Av Marlie - 20 februari 2009 16:22

En sliten fredag! Jag är trött och Saga är dålig, hängig och ledsen mest hela tiden. Det blir inge simis för henne imorgon. Det här får bli en helg med massa lugn och ro, bara ligga hemma och mysa. Inga måsten! Det ska faktiskt bli skönt, jag tycker vi för det mesta har alldeles för många bollar i luften på helgerna. Fast ett måste finns det nog faktiskt, ett IKEA besök för att köpa en trofast leksaksförvaring till Sagas rum - det får dock bli Mattias måste.


Näste helg blir det många måsten igen - simis och gympa för Sagas del och jag ska jobba.


Nu ska vi börja ta tag i det här med mat igen. Börja planera, skriva matlista för att vi ska äta mer rätt och bättre. Det behövs! Ska även bli vän med motionscykeln igen, det är faktiskt inte ens jobbigt om man bara kommer in i det.. :) Köpa mig en ny tv-serie att trampa till kanske. Någon med något bra förslag? :)

Av Marlie - 20 februari 2009 08:28

Så var sportlovskryssningen gjord och barnen är nöjda, och trötta. Blev en del mindre sömn än vanligt och sånt märks. Men ibland kan man få lyxa och vara uppe lite längre än vanligt. Saga förstår nog inte hur liten hon egentligen är, hon skulle självklart vara med Wilma & Emil hela tiden och fick dom gå iväg och leka så skulle ju hon också få göra det såklart. Om jag rörde henne eller sa nej skrek hon så hela båten nog hörde att Saga inte fick som hon ville. En liten dam full med vilja och upptäckarlust, helt klart!


I helgen ska jag ta tag i det här med våra kameror, lära mig lite funktioner och knep. Mattias ska få visa hur jag lägger in korten själv så jag ska börja blogga med kort. Ska börja med att få in ett kort på Sagas totalt underbara blåklocka hon fick i badet igår kväll, ingen vet exakt hur men hon är allt annat än snygg. Svullen och jätte blå! Stackars liten..


Idag får man pengar och det ska jag shoppa nya kläder för i helgen, har hittat jätte mycket snyggt på Lindex. Skulle även behöva ta tag i mitt hår, skulle egentligen behöva klippa mig och det börjar bli hög tid att slänga i lite färg i håret - någon som är sugen? :)


Nu ska jag fixa till frukost!

Tidigare månad - Senare månad

Om mig och bloggen

Tidigare år

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17 18
19
20 21 22
23
24
25
26
27
28
<<<
Februari 2009 >>>

Nyaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Läsvärda bloggar

Hur många läser bloggen?


Ovido - Quiz & Flashcards