Alla inlägg den 4 mars 2009

Av Marlie - 4 mars 2009 20:52

Mars, redan. Vad sjutton hände? Snart den 20e och skrutt fyller 2 (!) Tror att jobbet har en bidragande effekt på att tiden går så snabbt just nu, jobbar en del och får imellan åt pussla lite grann för att få alla arbetstider och dagistider att fungera. Utan mamma och Patrik hade det aldrig gått, det är ett som är klart!


På fredag flyttar första tissen, upp till Sundsvall till en supermysig familj. På lördag flyttar nästa tisse, till Tyresö och världens bästa Freja. Sen var det bara en kvar.. 


Väder hit och väder dit - jag älskar vintern och jag älskar våren. Båda har sin charm men när någon försöker sig på en kombination så blir det rent ut sagt skit av det! Blöta kläder, blöta skor, kalla små fötter och trist att vara ute. För övrigt behöver Saga typ nya skor, skulle tippa på att ett par fodrade gummistövlar skulle komma till sin rätt.


Idag har jag varit ledig - riktigt skönt faktiskt. Har gett vår kära lägenhet ett riktigt ansiktslyft. Tvätten är mer eller mindre borta, soffan är nytvättad, Sagas rum är FINT, börjar få lite översikt på vad ungen egentligen har och inte har, det är ju snart dags att födelsedagsshoppa. Sagas garderob är rensad och fixad. Och dom andra skåpen är påbörjade, näst på tur är nog min garderob, skulle kunna rensa ur åtminstode hälften då det aldrig blir använt. Och jag är för övrigt i stort behov av kläder, framför allt byxor. Lindex nästa? Jatack!


I helgen ska vi se över sovrummet, IKEA och Blocket.. Och av det borde det kunna bli ett stämningsfullt sovrum med fin inredning.


Nej, nu väntar ytterligare lite tvätt på att få bli hängd och jag borde masa mig in i duschen. Imorgonbitti ringer klockan..


Jag saknar!

Om mig och bloggen

Tidigare år

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7 8
9
10
11
12
13
14
15
16 17 18 19 20 21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Mars 2009 >>>

Nyaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Läsvärda bloggar

Hur många läser bloggen?


Ovido - Quiz & Flashcards