Direktlänk till inlägg 21 mars 2009

kalas dag!

Av Marlie - 21 mars 2009 22:27

Idag har det verkligen varit en kalas dag.. Kalas ända sen 8.30 imorse, när Camilla, Markus och Wincent kom för att äta frukost tillsammans med oss. Jätte mysigt verkligen, det behöver verkligen inte vara en middag för att det ska vara trevligt att umgås :) Saga fick fina paket och hon busade lite med Wincent.




Efter frukosten kom farmor och farfar på besök för lite fika och lek. Här sitter farmor och Saga och öppnar paketet från farmor och farfar, värsta bästa duplo affären :)



Saga och farfar hade en gosstund också där Saga hann med att lära farfar allt om Molly och hennes vänner i alla hennes böcker om Molly..



Sedan vid halv 11 var det dags att åka ner till simhallen för lite simis. Pappa och Saga åkte iväg medan jag fixade med lite tvätt och fixade fint i köket efter frukost och fika. Efter att Saga hade sovit middag efter simis så drog det igång igen, då kom gammelmoster Ulrika med familj, och Ulrika var lika poppis som alltid, eller inte :) .. Förstår inte vad hon gjort för ont, poppis är hon inte, vill jag lova. Strax efter det kom gammelmoster Veronika med familj och till den familjen hör Micke, som är ganska poppis och även, "Uva", Tuva :) Tjejerna busade runt på Sagas rum och lekte med det mesta på en gång.. Nu finns det några fler fina pussel, utan knoppar i Sagas rum, vilket hon är glad för. Vi kom överens om att vi kan plocka ut alla knopp-pussel nu. Saga fick även fingerfärg, helt toppen, då hon är rädd för för kladd, vilket vi måste jobba bort. Vi pratade en stund innan det var dags att sova och bestämde att vi skulle bjuda hit Tuva på kladd-lek någon dag snart :) .



Lite senare kom Theres med paket från henne och Elisabeth, en gigantisk sköldpadda, som kan agera både sandlåda och pool i sommar.. :) Härliga vänner man har!! Här är ett smakprov på den, kommer komma en massa härliga bilder med den i sommar, gissar jag :)



En stund senare ändå kom världens bästa morfar med lite ritgrejer och några fina tunikor från Lindex, med hund och katt på.


Tyvärr är jag världens sämsta - från fyra ungefär är kameran ett minne blott.

Blev världens sämsta middag, det värsta av allt var att jag var inte ens sugen på det :( Men men, en härlig kvällspromand med Micke och Veronika senare gjorde att det kändes okej ändå. Nu sitter jag i soffan och lyssnar på Mattias som sover och katterna som snarkar, ska alldeles snart bädda ner mig i sängen och soooova. Är jätte trött och imorgon började det om med festligheter, då är det dop.


 
 
Ingen bild

Maria

21 mars 2009 23:05

grattis till sötaste tussen

 
Theres

Theres

21 mars 2009 23:07

Tack för idag min vän!
Har lagt upp en bild på sköldpaddan på min sida som du kan ta om du vill :)

http://www.nogg.se/tesan

 
Veronika

Veronika

22 mars 2009 11:27

Vi tackar för en super trevlig dag och kväll, vi får se till att tjejerna får leka flera ggr:)puss

http://www.frulandstrom.blogg.se

 
Ingen bild

Nettan

22 mars 2009 15:05

Men, Herr Nilsson ligger ju här o väntar på att flytta hem till Saga - är det sant att en annan redan hittat hem till er...?!! :-o

;-)

 
Nettan

Nettan

22 mars 2009 19:34

ÅH vilken mysig dag ni verkar ha haft! Saga måste ju vara mer än nöjd. Själva har vi då för "ovanlighetens" skull haft bowling hela helgen..... Hade varit kul annars att få dela denna dag med er!!!
Kul att morfar kom iaf :)

Kraaaaaaaam

http://www.skorpan.bloggagratis.se

 
Jessisa

Jessisa

1 april 2009 21:50

Jag såg på en annans blogg vad du ska göra i sommar GRATTIS.

KRAMAR
Jessisa

http://jessisa.bloggagratis.se

 
Ingen bild

Milla

1 april 2009 22:14

Jag instämmer med föregående skrivare. Grattis!!!!

Kram på dig vännen

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Marlie - 29 mars 2016 08:17

Bålsta var ganska nytt för mig och Camilla visade mig allt & alla. Jag var 17, eller kanske 18. Det var hemmafest. Det var Camillas barndomsvänner och där i soffan satt han, han den där killen som var lite roligare, lite snyggare, lite märkvärdigare ...

Av Marlie - 11 juli 2015 23:27

Världens och livet har precis visat oss sin sämsta sida.  Min åttaåring har nyss behövt hälsa på någonting jag ville hon skulle slippa, för alltid.    Bålsta är omskakat och många sörjer den tragiska händelse att en nioårig flicka mist livet, u...

Av Marlie - 1 juni 2015 22:55

Det var fredag, sent en fredagsnatt. Hockeyn var på och du lät hockeyn få bli öppningsfrasen på ett samtal som tre dagar senare fortfarande lever och som vänder upp och ner på hela min tillvaro. På ett väldigt bra sätt.    Vem är du? Vad kommer...

Av Marlie - 11 november 2014 21:48

Det är inte ens en månad kvar. Inte ens tre veckor kvar. Herregud.   Det är två veckor och fem dagar. Det är nitton dagar kvar. Va vadå? Nitton dagar! Det är inte ens tjugo dagar kvar. Håll i hatten. Jag är nervös. Jag är pirrig.   Det ...

Av Marlie - 12 oktober 2014 22:50


Jag har drömt om en bröstoperation så länge jag kan minnas och för 2-3 år sedan hoppades jag att det skulle bli möjligt innan jag fyller 30 och nu sitter jag här... 27år gammal och om 49 dagar händer det.   Om 49 dagar blir min dröm verklig...

Om mig och bloggen

Tidigare år

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7 8
9
10
11
12
13
14
15
16 17 18 19 20 21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Mars 2009 >>>

Nyaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Läsvärda bloggar

Hur många läser bloggen?


Ovido - Quiz & Flashcards