Alla inlägg den 3 juni 2009

Av Marlie - 3 juni 2009 13:57

Herregud vad dålig jag är på att ta hand om den här bloggen.. Går toklänge mellan gångerna. Trist. Men så kan det vara, och tyvärr anar jag att det kommer kunna bli ännu sämre nu när vi går mot sommar, sol och vämre. Det är skönt, har hunnit sola en del i helgen, vilket faktiskt gett lite resultat. Hoppas på fint väder i början på nästa vecka också, då är jag ledig. Vore iofs trevligt om solen håller sig framme i helgen också, speciellt på söndag när Mattias och Saga ska ut på äventyr.. Luktar nog lite Skansen, jag hoppas jag hittar någon som är intresserad av att byta tid med mig. Vill jobba vardagar och inte helger - SUCK!


Den här helgen som var nu var väldigt trevlig. I fredags var Mattias iväg och spelade golf med Markus och efter det var dom ut och käkade och drack ett gäng öl och hann även med ett trevligt besök på Travvägen på vägen hem. Själv hade jag och Saga besök av världens bästa Bett, jätte mysig och lugn kväll blev det. Vi var först ut och åt med mamma och dom på Rhodos, gott och trevligt.


Lördagen bjöd på massor med sol, lite shopping i Bålsta centrum, ett par skor och en tunika - nöjd, det är roligt med lite nytt då och då :) Vi hann vara en familj i lekparken en stund också innan det bar av till Camilla för att grilla gott och dricka gott tillsammans med några av tjejerna från gymnasiet - närmare bestämt jag, Camilla, Tesan och Bengen. Det var otroligt trevligt och bör göras om med jämna mellanrum.. Blev även ett snabbt besök på Rickards, men migränen gjorde sig påmind och jag gick hem ganska snabbt igen. Så förbannat trött på det här huvudet nu helt ärligt, och nej Elisabeth, jag har fortfarande inte pratat med läkarna... Men lugn det kommer :)


I söndags var det avslutning på gympan, vilket bjöd på en jätte bana, lite stuts på airtracken och sedan glass och diplom :) Saga var nöjd och glad. Efter det hann vi med lite glassfika på Violvägen, mamma fick blommor och vi åt middag tillsammans.


Nu har jag varit ledig mån-, tis- och onsdag.. Skönt men skulle mycket hellre jobba som normalt folk och vara ledig på helgerna. Blir allt glesar och glesar mellan våra familjedagar och myshelger, vilket jag snart tycker suger ordentligt. Längtar sjukt mycket tills det är dags för semester och lite landet tillsammans. Skulle även vilja åka på Astrid Lindgrens värld i sommar, Saga skulle ÄLSKA det.. Men vi får väl se vad som händer.


Ångest, ångest och ännu mer ångest. Vår bästa dagmamma kommer kanske, kanske bli uppsagd. Vilket bokstavligt talet är förjävligt. Vi trivs så bra med henne, hela familjen. Hon är guld värd. Saga pratar om sin Sussi med jämna mellanrum här hemma och man märker att hon trivs. Men så skulle det uppenbart kanske inte få fortsätta vara.. Har väl egentligen ett enda alternativ som känns bra i magen och den dagmamman jobbar bara ett år till. DUNDERSUCK! Jaja, ikväll ska vi tänka, prata och räkna på en plan som skulle vara bra, kanske inte totalt bäst, men bra och magen tycker den känns bra för min älskade Saga. Så vi får väl se... I absolut bästa fall kanske vi får ha vår Sussi kvar.


Nu ska jag dra ett varv med dammsugaren innan den är dags att hämta skrutt.. Och ikväll tror jag faktiskt att det kommer bjudas på ugnspannkaka här hemma, absolut inte det bästa, men det är gott och jätte sällan som vi äter det.. :)


Ajuste, har massor med fina bilder från i helgen som jag hade tänkt ha med i det här blogginlägget, men det får bli ett Vår/Sommar -09 album på fejjan istället :)

Om mig och bloggen

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10 11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< Juni 2009 >>>

Nyaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Läsvärda bloggar

Hur många läser bloggen?


Skapa flashcards