Direktlänk till inlägg 11 juni 2009

motivation? jatack!!!

Av Marlie - 11 juni 2009 20:55

Gaah, jag förstår inte!? Hur svårt kan det vara? Jag är trött på mig själv nu, jävligt trött faktiskt! Totalt omotiverad, fast jag ser resultat. Varför? 5 veckor kvar till vår stora dag, ingenting egentigen. Tiden tickar på, fort dessutom.


Idag har jag varit hemma med en krasslig liten tjej, lite lagom med feber och en massa snor. Blir hemma imorgon också, hon är inte i hundra procentig form.


Imorgonbitti har Emil skolavslutning, skönt för honom med ett efterlängtat sommarlov. Det är dom värda dom små liven :) Tanken är att jag och Saga ska följa med mamma och Wilma dit, så hoppas hon vaknar feberfri.


Sedan ska vi hem och packa ner nödvändigheterna och lite ombyten, senare på eftermiddagen bär det av till landet och en god middag hos min farmor. Det ska bli en otroligt mysig helg med bra sällskap! Även om jag inte tror på det själv, så hoppas jag på att solen vill hålla oss sällskap. Det skulle göra helgen ännu lite bättre.


Ska även försöka hinna med en liten röjning och städning här hemma imorgon. All tvätt är upptvättad, bara sista maskinen som ska hängas innan jag går och lägger mig idag. Sagas rum är dammat, köket är relativt fint. MEN golven är en katastrof - det ligger leksaker lite varstans och dammråttorna gör sig påminda allt mer och mer. Innan vi åker imorgon ska även klädseln till soffan gå några varn i maskin, en vit soffa förblir inte vit, så enkelt är det. Så får den hänga på tork hela helgen medan vi är på landet.


Snart är det midsommar och ännu mer mys på landet, med hela tjocka släkten. Lite av en höjdpunkt och mycket av en tradition :)

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Marlie - 29 mars 2016 08:17

Bålsta var ganska nytt för mig och Camilla visade mig allt & alla. Jag var 17, eller kanske 18. Det var hemmafest. Det var Camillas barndomsvänner och där i soffan satt han, han den där killen som var lite roligare, lite snyggare, lite märkvärdigare ...

Av Marlie - 11 juli 2015 23:27

Världens och livet har precis visat oss sin sämsta sida.  Min åttaåring har nyss behövt hälsa på någonting jag ville hon skulle slippa, för alltid.    Bålsta är omskakat och många sörjer den tragiska händelse att en nioårig flicka mist livet, u...

Av Marlie - 1 juni 2015 22:55

Det var fredag, sent en fredagsnatt. Hockeyn var på och du lät hockeyn få bli öppningsfrasen på ett samtal som tre dagar senare fortfarande lever och som vänder upp och ner på hela min tillvaro. På ett väldigt bra sätt.    Vem är du? Vad kommer...

Av Marlie - 11 november 2014 21:48

Det är inte ens en månad kvar. Inte ens tre veckor kvar. Herregud.   Det är två veckor och fem dagar. Det är nitton dagar kvar. Va vadå? Nitton dagar! Det är inte ens tjugo dagar kvar. Håll i hatten. Jag är nervös. Jag är pirrig.   Det ...

Av Marlie - 12 oktober 2014 22:50


Jag har drömt om en bröstoperation så länge jag kan minnas och för 2-3 år sedan hoppades jag att det skulle bli möjligt innan jag fyller 30 och nu sitter jag här... 27år gammal och om 49 dagar händer det.   Om 49 dagar blir min dröm verklig...

Om mig och bloggen

Tidigare år

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10 11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< Juni 2009 >>>

Nyaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Läsvärda bloggar

Hur många läser bloggen?


Ovido - Quiz & Flashcards