Alla inlägg den 13 oktober 2009

Av Marlie - 13 oktober 2009 21:00

Det finns en i min släkt som är lite av allt för mig - han är min kusin, men han är också som en bror och nära vän. När han var mindre kunde han vara riktigt dryg och jobbig, precis som en lillebror. Men jag har alltid brytt mig om honom, precis som en lillebror. När vi var mindre och någon blev arg och sur på honom blev jag och kände att jag ville försvara honom. Men vid några tillfällen har han nästan agerat storebror och funnit där för mig, när jag fallit. När jag har mått lite sämre och varit ledsen. Och när han har lyssnat har jag känt mig litet och tyckt det varit skönt med någon som gett en axel att luta emot! I perioder har vi varit mer nära än andra, ibland pratar vi inte alls, men det gör ingenting. För är det någonting så ordnar det sig då.


Jag tror egentligen inte så många vet om hur speciell min kusin Jimmy är för mig, han har en stor plats i mitt hjörta!


Jag vet att vår relation har blivit speciell med tanke på att min underbara farbror Tobias och min underbara Nettan alltid har öppnat upp sitt hem för mig. Jag har alltid varit välkommen, ni har alltid funnit där för mig, ni har aldrig tvekat på låta mig vara en del av er fina familj. Ni har stor del i att jag är den jag är idag, ni har alltid och kommer alltid betydda oerhört mycket.


Jag älskar er!

Av Marlie - 13 oktober 2009 17:55

Tack så jätte mycket Göran!


Världens snällaste Göran har varit här idag och hjälpt oss sätta upp tapeten i hallen. Vi är verkligen jätte glada för hjälpen, det blev jätte fint och vi slapp slita håret av oss ikväll :)  Och även tack till Nettan & Freja som lånade ut pappa Göran en liten stund till oss! :) ;D


Imorgon bitti efter att jag lämnat Saga och en kille har varit här och hämtat fåtöljen vi har ute på Blocket så ska jag åka till Ikea och shoppa bland annat skolådor och dörrmattor.. :) Eventuellt blir det en vända på rusta och jysk också för att se lite olika alternativ till hatthylla.


Nu är det middag!

Av Marlie - 13 oktober 2009 11:31

Jag har SÅ mycket jag egentligen skulle vilja få ur mig. SÅ många tankar, SÅ många känslor. Men sidan skulle inte räcka till, ingen skulle orka läsa och jag skulle få leva med skrivkramp resten av livet.


Ibland tvivlar jag på livet, ibland tvivlar jag på mig, ibland tvivlar jag på kärlek. Ibland är allting bara suddigt och det skär i hjärtat. Under en tid i somras levde jag i värld full av lögner, en värld som två andra person byggde upp. En värld jag inte bad om att få leva i, en värld jag hatar. En värld jag inte ville vara med i. Jag fick inte välja, jag fick leva med svek och lögner. Jag fick ta att två människor behandlade mig respektlöst och vidrigt.


Det värsta är att jag idag står här och skäms, jag känner mig så oerhört dålig. Kan inte hitta rätt ord att beskriva min känsla rätt till hundra procent, men det här känslan är ni två skyldiga till och jag hatar det! Jag hatar er för det. Jag hatar att må såhär. Jag förstår inte varför...


Det finns ingen, absolut ingen på hela jorden som ska behöva utsättas för det här...

Eller jo, jag skulle rycka på axlarna om just du blev utsatt för det här!



Jag förstår inte hur man kan trivas i en vardag uppbyggd på lögner. Hur orkar man leva med sig själv när man inte är ärlig? Hur orkade ni? Hur kan man komma hem till sin familj och låtsas som allting är frid och fröjd?

Jag skulle aldrig, någonsin, orka leva med lögner. Behöva tänka mig för innan jag säger någonting, försöka hålla mig till en sanning som inte finns. Skulle inte klara av att leva i två världar.. Jag begriper inte, och kommer aldrig göra. Jag må kanske vara FÖR ärlig, enligt några, men jag trivs faktiskt med det. Om folk inte kan ta det jag känner och tycker så borde dom inte fråga, jag står för varenda ord jag säger, varenda tanke jag bär på. Jag slätar inte över, eller flätar in någonting. Jag är jag, kan man inte ta det så borde man ta ett steg tillbaka.

Om mig och bloggen

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17
18
19 20 21
22
23
24
25
26
27
28
29 30
31
<<< Oktober 2009 >>>

Nyaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Läsvärda bloggar

Hur många läser bloggen?


Skapa flashcards