Alla inlägg den 10 november 2009

Av Marlie - 10 november 2009 20:46

Det finns en dag på året som jag bara älskar och det är julafton. Det finns ingen annan dag som är så full med värme, glädje, mys, skratt och kärlek. Men det finns heller ingen annan dag som är så stressig som julafton - varje år säger vi att vi ska ta det lugnt och mysa hela morgonen, med mysig julfrukost och tända ljus. Men hinner man ta det lugnt? NEJ! Varför? Det frågar jag mig varje gång. I år ska vi också ta det lugnt, men det kommer vi inte hinna. Det finns alldeles för många kära och nära man behöver få krama på, ge klappar till och bara visa att man älskar dom.

 

Jag är fortfarande delad om julafton. Var firar man jul? Med vilka vill man vara? Jag har SÅ många fina släktingar, jag har så många jag älskar att vara med. Det är svårt. På ett sätt skulle det vara underbart att mysa här hemma hela julafton - jag går så sjukt in för julen. Pyntar, pysslar, bakar och jul-ar mycket och länge. Det är perfekt här hemma på jul. Jag älskar julen, jag städar till och med ofta och gärna under julen - för då ska det skina. Ljusen ska brinna, tomtarna ska stå där och se fina ut, granen ska lukta gott och vara full av fina kulor och glitter. Och kylen ska vara proppfull med julmat, som vi får äta i flera veckor.

 

Några skulle nog kalla mig sjuk, men jag pyntar hela lägenheten - till och med toaletten!

 

Åh, vad jag längtar efter att få pynta och julbaka! Det är det bästa som finns. Och i år har Saga blivit tillräckligt stor för att vi ska kunna göra det tillsammans. Jag längtar.

Av Marlie - 10 november 2009 09:50

När jag slår på datorn på morgonen brukar jag gå igenom alla bloggar jag läser för att se om någon uppdaterat och idag hittade en inlägg, med stor betydelse och mycket mening. Jag blev genast inspirerad och kände att det faktiskt är viktigt att hjälpa andra, det känns bra i magen att låta Saga få hjälpa andra barn att få det där lilla extra i livet som hon tycker om.

 

Vi ska skicka ett julpaket till fattiga familjer genom Hoppets Stjärna.


Innan jag hämtar Saga idag ska jag åka förbi Ica och fråga efter en banankartong, som hela famljen Hallberg sedan ska hjälpas åt med att fylla. Fylla med allt möjligt nödvändigt - mat, leksaker, kläder, hygienartiklar. Det kommer bara vara fantasin som sätter gränser. Tänkte även att vi ska på ÖB och leksaksaffären för att köpa några leksaker och lite pysselgrejer och slå in, vilka barn blir inte glada över julklappar?

 

I eftermiddag ska jag förklara för Saga vad vi ska göra. Det lutar åt att vi kommer göra det tillsammans med mamma, Wilma & Emil.

 

Det krävs så lite från oss för att göra andra glada!

Om mig och bloggen

Kalender

Ti On To Fr
            1
2
3
4
5
6
7
8
9 10 11 12 13 14 15
16
17 18 19
20
21
22
23
24
25
26
27 28 29
30
<<< November 2009 >>>

Nyaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Läsvärda bloggar

Hur många läser bloggen?


Skapa flashcards