Alla inlägg den 11 november 2009

Av Marlie - 11 november 2009 17:43

Tiden springer fram. Saga börjar bli större, hon har verkligen blivit en liten tjej på sista tiden. Ett litet barn, med mycket vilja. Hon vet ofta vad hon vill och tycker. Hon låter verkligen ingen köra över henne.

 

På sista tiden har det hänt så mycket. Hon sover i sin egna säng, inte hela nätterna jämt men hon sover mer i sin säng än vad hon gör i vår. Hon bajsar på potten, med andra använder hon inte blöja alls på dagtid längre. Hon använder inte blöja när hon sover middag hemma, dom få gångerna hon sover middag. Det var länge, länge sedan som hon sov middag bra hemma. Hon tar god tid sig att somna och sover kanske 40-50 minuter. I början av veckan pratade jag och Sussi om det här med att sova middag och det visade sig att hon tar lite tid på sig att somna även där, och att hon mer eller mindre är ensam om att sova middag hos Sussi och på Humlan så vi bestämde att hon inte behöver sova middag där varje dag längre. Nu kommer hon bara sova middag om hon vaknar väldigt tidigt eller om vi ska göra någonting speciellt på eftermiddagarna/kvällarna. Hon har inte sovit middag på drygt en vecka nu och hon lever och mår bra iaf :) Vår älskade unge börjar bli större än liten :)

 

Men på ett sätt är hon liten, det berättade hon för mig idag när vi åt middag. Tre tuggor pasta och sedan var hon mätt, jag försökte med -Snälla Saga, ät lite till. Och jag fick till svar -Men mamma, jag är liten i maten. Maten var god och tack så mycket. Nu ska jag titta på Saltkråkan.

 

Finns ingen liten varelse jag älskar så mycket som min dotter. Hon är det mest underbara vi har.

Av Marlie - 11 november 2009 17:29

Det var länge sedan jag var såhär trött, helt makalöst. Ögonen bara rullar, fast jag står upp.. :) Ikväll ska jag försöka krypa ner i sängen tidigt! Jag har varit lite bortskämd sista veckan, Saga har sovit till 8 och det har varit riktigt skönt.


Köpte två filmer på ICA idag, Mulle Meck till Saga men det fick total dissen, redan efter 4minuter. Och en kärlekskomedi som jag planerat att se ikväll. Vi får se om jag får sällskap av älsklingen, eller om mötet drar ut på tiden. En liten uppdatering; Älsklingen kom precis hem och jag blev så positivt överraskad, mötet är imorgon istället. Vilket innebar att han badar Saga och myser med mig ikväll :) En riktigt bra avslut på en onsdag!


Det har varit så oerhört mycket jobb för älsklingen på sista tiden, känns inte som vi umgåtts på ungefär hundra år fast vi sitter i soffan tillsammans på kvällarna. Han sitter med datorn och jobbar medan jag glor på tv - har kommit in i mitt gamla jag, känns som jag följer alla program man kan följa just nu.. Imorgon går det massa bra grejer på tv.


Just nu är jag allmänt irriterad på allt vad garantier och försäkringsbolag heter! För drygt en vecka sedan gick tvättmaskinen sönder och det är bara strul o knöl med allting. Jag vill ha en tvättmaskin som fungerar NU! Utan tvättmaskin känner man sig ganska handikappad. Jag har kört en maskin uppe hos mamma, men det känns bara omständigt och det tar så mycket längre tid o tvätta.

Om mig och bloggen

Tidigare år

Kalender

Ti On To Fr
            1
2
3
4
5
6
7
8
9 10 11 12 13 14 15
16
17 18 19
20
21
22
23
24
25
26
27 28 29
30
<<< November 2009 >>>

Nyaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Läsvärda bloggar

Hur många läser bloggen?


Skapa flashcards