Alla inlägg under januari 2010

Av Marlie - 31 januari 2010 23:40

Vad hände egentligen den här månaden? Jag blir en aning fundersam och besviken..


I december hade jag 816 olika läsare

och nu, i januari har jag 442 olika läsare.


Ni får gärna säga att jag är en aning beroende av mina läsare, för det är jag. Jag älskar att blogga när jag vet att många läser det.


Trist? Javisst!

Av Marlie - 31 januari 2010 23:33

... ny vecka, ny månad med nya förväntningar och förhoppningar!


Jag ser fram emot imorgon och på tisdag. Jag tror på den här veckan och hoppas för allt i hela världen att det som ska hända kommer gå i lås!


:)


Har egentligen väldigt mycket jag skulle vilja dela med mig av, till många av mina läsare. Det finns dock alldeles för många nyfikna som inte har med det här att göra, därför tänker jag inte dela med mig förens det är klart, om det blir klart.

Av Marlie - 30 januari 2010 22:17

Nu har familjen Hallberg bara två katter!


Att tre har blivit två känns annorlunda, märkligt, bra, hemskt, lagom och okej. Som ni förstår bär jag just nu på väldigt många känslor och tankarna snurrar. Tankarna som snurrar är både bra och dåliga.


Klockan 13.37 i torsdags fick Tisse somna, för alltid.


Det är många saker som gjorde den katten egen och speciell! Hon flyttade hem till oss när jag var arbetslös och gick hemma gravid, jag lämnade sällan lägenheten och vi var med varandra både natt och dag.. Vi åt tillsammans, sov tillsammans, städade tillsammans. Det var ytterst, ytterst få gånger som hon inte följde mig från ena rummet till det andra. När jag duschade satt hon fint och väntade på golvet tills jag blev färdig. Att vi skulle göra allt tillsammans har suttit i länge, det är ett beteende som fanns kvar, ända tills i torsdag. Anledningen till att hon knöt an så oerhört mycket till mig handlar nog till stor del om att hon lämnde sin mamma långt innan 12veckors ålder, och det gör mig både arg och ledsen. Att vi hade en speciell och mysig relation är ingenting som stör, men att kattmammans ägare ljuger om ålder på kattungarna när varenda människor vet att dom veckorna är superviktiga. Hon har verkligen varit en riktigt bra kisse, men tro mig - ingen katt kan gå en så på nerverna som hon! Jag har aldrig träffat en så envis och tjurig katt, aldrig trott att en katt kan ha så mycket vilja. När om la sidan till kunde hon vara värre än ett barn i treårstrotsen!


Alla hennes egenskaper har gjort henne till en minst sagt speciell katt, en katt jag alltid kommer minnas. En katt jag alltid vill minnas.


Sov gott Tisse!


Av Marlie - 27 januari 2010 20:05

Det finns säkert någon som undrar hur det går med vår Lchf resa och vad som händer här hemma på Åkervägen. Det finns dagar då till och med jag undrar.


Det går, det fungerar. Man ibland när jag stannar upp och tänker till så förstår jag inte hur. Den här maten står mig upp i halsen, jag hittar ingenting som smakar riktigt bra. Tycker det har varit ganska tråkigt sista veckan faktiskt. Och bara tanken av frukost får mig att vilja kräkas!


För att sammanfatta, det går bra och vågen tickar på åt rätt håll. Som jag skrivit tidigare, jag har ju satt upp ett stort mål och några små mål och på måndag, den första februari, är datumet för mitt första lilla mål. Jag hoppas och vill att det faktiskt går vägen! :)

Av Marlie - 27 januari 2010 20:02

Jag tycker verkligen inte om att tappa bort bloggen, inte ens för en dag. Jag älskar att gå in och titta hur många som faktiskt läst min blogg varje dag och jag gillar verkligen inte att se den siffran sjunka.


Jag gillar min blogg och mina läsare!

Av Marlie - 23 januari 2010 09:12

Idag var det alltså tydligen dags att fylla 23. Jag begriper inte var alla år tar vägen?

 

Jag har fått paket och tårta på sängen så dagen börjar som en riktig födelsedag och den kommer bara bli bättre :)

 

Nu ska jag och dammsugaren snygga till här hemma och sen är det dags att slänga ihop lite kakor innan mina nära & kära kommer :)

 

Idag tänker jag har en grymt bra dag och det hoppas jag att ni också får!

Av Marlie - 20 januari 2010 20:29

På lördag är det den tjugotredje och min dag. Då är det min födelsedag och jag ser faktiskt fram emot den! Men är det inte ganska sjukt - jag blir 23 år gammal. Det är ju för fasiken närmare 25 än 20. Var tar åren vägen??

 

Hur som helst, på lördag fyller jag år och det tänker jag fira, det blir verkligen ingenting stort bara lite fika med mina nära & kära.

 

Jag känner att jag vuxit ifrån tiden då man skickade ut kalaskort, så jag gör på mitt udda sätt :) Om du vet att du är en av mina nära & kära så är du välkommen hit på lördag - lämna en kommentar! :)

Av Marlie - 19 januari 2010 20:06

Jag är fortfarande jätte laddad för det här med Lchf även om dom sista dagarna har varit riktigt tunga. Jag har absolut ingen fantasi när det gäller mat och jag saknar någonting vid nästan varje måltid - ja, jag vet att jag kommer vänja mig!


Självklart finns det tusentals recept på internet och i olika böcker, men ingenting som låter bra eller intressant. Och för övrigt så hatar jag att laga mat efter recpet!


Jag ser fram emot den här helgen, då ska jag äntligen få baka igen! Det är på tok för länge sedan. Jag ska äntligen inviga min underbara KitchenAid. Men det finns en skillnad - jag ska bara Lchf-kakor och Lchf-tårtor.

Om mig och bloggen

Tidigare år

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4 5
6
7
8 9 10
11 12 13 14
15
16
17
18 19 20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30 31
<<< Januari 2010 >>>

Nyaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Läsvärda bloggar

Hur många läser bloggen?


Skapa flashcards