Alla inlägg under juni 2010

Av Marlie - 29 juni 2010 23:56

Livet är fullt av förändringar och överrasknigar. Det händer nya saker varje år, varje vecka och varje dag. Dåliga och bra. Av varje förändring blir man en erfarenhet rikare och det är ingenting att tacka nej till. Både dom bra och dåliga lär oss en liten del av livet. Det är våra förändringar och erfarenheter som skapar våra facit. Det som fyller ut våra ryggsäckar och gör oss en aning klokare.

 

När förändringarna väl händer och är dåliga så tycker vi synd om oss själva och vill bara dra täcket över huvudet, men när förändringarna är bra lever vi livet som aldrig förr och njuter fullt ut. Men för att kunna njuta av det bra måste vi uppleva det dåliga. Glöm aldrig att allt som händer formar dig till den underbara person som just du är.

 

I mitt liv händer det en del mest hela tiden, och jag tycker om det. Jag gillar att vara sysselsatt och tycker det är roligt när det händer saker jämt och ständigt. Jag tror på den här sommaren och jag tror på framtiden. Jag känner mig glad och full av massa positivitet. Mina förändringar och överraskningar just nu är bra och livet bjuder på sina bästa stunder.

 

Men någonting saknas...

Av Marlie - 29 juni 2010 18:15

Min dotter växer ifrån mig. Jag hinner inte med. Det är länge sedan hon var bebis men jag känner för varje dag som går hur vi klipper navelsträngen mer och mer, hon är verkligen en liten tjej nu. En liten bestämd tjej som vet precis vad hon vill, hon är full av livsglädje och energi och jag blir fulladdad av positiv energi bara genom att hon finns och andas.


Dom sista veckorna har jag nästan inte sett röken av Saga på eftermiddagarna, hon har inte tid att vara hemma. Hon har hittat flera kompisar här i fyrkanten och det är underbart att se hur min dotter utvecklas och att det numera är samverkande lekar som gäller och inte parallell lekar. Hon pratar mer än någonsin och berättar mer än gärna om vad hon gjort och inte gjort, hon berättar också mer än gärna om vad man får göra och inte göra. Hon är helt på det klara med att man måste dela med sig, turas om och bestämma tillsammans.


Min Saga gör mig otroligt stolt.

Av Marlie - 29 juni 2010 00:11

Jag är ett kapitel för sig ibland, ganska ofta och jämt. I lördags gjorde jag en jag och ingen är direkt förvånad att jag, av alla lyckades.


I lördagskväll satt jag på golvet och skulle välja film, när jag väl skulle upp så fick jag hjälp och samtidigt ska jag skjuta ifrån med vänter hand mot golvet, men min tumme var ivägen och det kändes som golvet försvann under handen men i själva verket var det min tumme som böjdes helt åt fel håll, det knackade fint och gjorde så förbannat ont men jag bet ihop en stund och tänkte att det går över.. Men eller hur - efter några minuter satte jag mig i soffan och bara sjönk ihop. Det snurrade i huvudet och hela handen bara dunkade, kunde knappt röra på tummen och jag kände hur varm handen blev. Blundade och försökte hålla tillbaka tårarna, vilket jag förvisso klarade av :) La lite kyla på handen och hoppades på det bästa, men inte då. Så igår satt jag på akuten från kvart i tolv till ungefär halv åtta. En mindre rolig söndag, som dessutom avslutas med du måste komma tillbaka imorgon. Sagt och gjort, nu sitter jag här hemma efter en betydligt kortare stund på akuten i förmiddags, ingenting brutet och ingenting behövdes sys men kom hem med en lindad hand som gärna ska vara lindad ett tag, värktabletter och en sjukskrivning.


Jippi, eller inte! Jag blir så trött på mig själv. SUCK SUCK!

Av Marlie - 19 juni 2010 09:43

Idag är det födelsedag i Bålsta och det är världens bästa Mikael som fyller år.

Jag är så glad att just min moster är gift med den här mannen, annars hade jag inte haft honom i mitt liv. Han är en väldigt fin vän och alltid ett otrolig stöd. Han har ett stort hjärta och tvekar inte en sekund när någon i hans närhet behöver hjälp, en axel att gråta emot eller någon att skratta med. Han är den absolut bästa för min moster och det lyser kärlek, jag blir varm i kroppen av se och höra dom. Jag älskar att vara en del av deras liv, jag älskar att dom är en stor del i mitt liv och jag skulle tycka min vardag var väldigt tråkig utan dom.

 

 

Världens största GRATTIS på födelsedagen Micke!

 

Jag älskar dagens födelsedagsbarn! :)

 

 

Av Marlie - 11 juni 2010 13:13
Det här inlägget är lösenordsskyddat.
Lösenord:  
Av Marlie - 11 juni 2010 12:28

Fast klockan bara är 12.28 så har jag hunnit med att vakna hemma hos Lena & Louise i Hässelby, varit på Emil och Wilmas skolavslutning, en lunchdejt med Veronika och ett besök på bolaget.


Igår hade jag en riktigt bra dag, jobbade en snabbis i Sumpan. Efter det köpte jag en bukett med blommor och åkte till Nettans jobb för att överraska henne, vilket jag tror att hon kan behöva just nu. Sen åkte jag hem till pappa för att hämta upp honom och dra vidare ner till Tobbes jobb för att skriva papper på min nya bil. Efter det satte jag mig i bilen för att dra vidare till Lena & Louise för att äntligen få träffa dom igen, inte sett dom sen.. kanske september? Vi hade en riktigt bra eftermiddag i solen på balkongen med cider i glaset och en riktigt god middag.


Idag när jag var i centrum sprang jag på världens gulligaste Maria, det är en person jag verkligen gillar fast jag egentligen inte känner henne så jätte bra. Egentligen finns det inte så mycket att säga om det förutom att jag blev glad av den lilla snabba pratstunden, den lilla kommentaren/komplimangen hon gav mig gjorde mig glad och fick mig att känna mig bättre till mods. Tack Maria!

 

Idag behövde jag verkligen en lunchdejt med Veronika. Det spelar ingen roll varför jag är nere eller på sämre humör när jag träffar henne, allting känns alltid lite lättare och lite bättre. Jag tycker så oerhört mycket om henne och hon hjälper mig hålla ihop bara genom att finns till.


Av Marlie - 9 juni 2010 23:19

Sitter i sängen och verkligen njuter av att höra Sagas tunga andetag, ska alldeles strax krypa ner hos henne och kvalitetsmysa inatt. Imorgon ska hon till Sussi igen, efter en och en halv vecka sjuk hemma. Känns lite märkligt, vi har ju faktiskt haft det bra hemma, ialla fall största delen av tiden. Nu ska vi försöka få in lite rutin på allting igen och hon ska till pappa imorgon eftermiddag för en pappahelg, fast det inte är hans helg egentligen. Den här sommaren kommer nog bli en aning rörig, för oss alla.


Imorgon ska jag jobba några timmar i Sumpan och efter det ska jag ska åka hem till Lena för att ha en riktig myskväll med Lena & Louise, det var verkligen alldeles för länge sedan och jag ser fram emot det. Det är två människor som betyder mycket och jag älskar dom, men vi ses alldeles för lite.


Alldeles nyss pratade jag med Jossan på Facebook, vilket var hur länge sedan som helst. Vi har äntligen fått tummen ur och bokat in att ses, i stan nästa helg. Kommer bli så roligt, det är så länge sedan och jag vet att vi har såå mycket att prata om. Hon var verkligen en av mina bästa en gång i tiden, men sen kom det massor imellan och vi är tyvärr inte det vi en gång var. Men jag ser fram emot nästa helg och en dejt med Jossan :)


Ikväll hann jag med en promenad med Veronika, och det måste verkligen bli någonting av en rutin nu. På allvar!


Och inte nog med det, jag är ruggigt trött på det här smältna smöret nu, känner att det räcker :)

Av Marlie - 8 juni 2010 21:13

Imorgon är Sagas sista dag hemma och det känns faktiskt lite konstigt. Jag har på ett sätt vant mig med att ha henne hemma hela tiden nu och jag tycker det otroligt mysigt, fast vi båda två är en aning rastlösa imellanåt.


Imorgon ska vi ha en riktigt kvalitetsdag, bara hon och jag. Jag hoppas verkligen på hur mycket sol och värme som helst så vi kan fylla sköldpaddan med vatten och plaska lite grann :)


På torsdag ska hon alltså till Sussi igen och jag håller alla tummar och tår jag har för att lämningen går bra. Jag och Saga har ju som sagt varit tillsammans väldigt mycket dom två sista veckorna och det kommer bli otroligt tomt och tyst hos mig på torsdag eftersom vi återgår till vanliga rutiner, vilket innebär att blir en pappa-helg i helgen eftersom jag hade henne nu i helgen när han var iväg. Jag hoppas, vill och vill tro att det även kommer kännas bra, eller ialla fall okej för Saga på torsdag också. Håll tummarna!



Om mig och bloggen

Tidigare år

Kalender

Ti On To Fr
  1
2
3
4
5
6
7
8 9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< Juni 2010 >>>

Nyaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Läsvärda bloggar

Hur många läser bloggen?


Skapa flashcards