Alla inlägg den 8 juni 2010

Av Marlie - 8 juni 2010 21:13

Imorgon är Sagas sista dag hemma och det känns faktiskt lite konstigt. Jag har på ett sätt vant mig med att ha henne hemma hela tiden nu och jag tycker det otroligt mysigt, fast vi båda två är en aning rastlösa imellanåt.


Imorgon ska vi ha en riktigt kvalitetsdag, bara hon och jag. Jag hoppas verkligen på hur mycket sol och värme som helst så vi kan fylla sköldpaddan med vatten och plaska lite grann :)


På torsdag ska hon alltså till Sussi igen och jag håller alla tummar och tår jag har för att lämningen går bra. Jag och Saga har ju som sagt varit tillsammans väldigt mycket dom två sista veckorna och det kommer bli otroligt tomt och tyst hos mig på torsdag eftersom vi återgår till vanliga rutiner, vilket innebär att blir en pappa-helg i helgen eftersom jag hade henne nu i helgen när han var iväg. Jag hoppas, vill och vill tro att det även kommer kännas bra, eller ialla fall okej för Saga på torsdag också. Håll tummarna!



Av Marlie - 8 juni 2010 19:44

Jag vill bara säga TACK till alla underbara människor som hela tiden ställer upp för mig. Som hela tiden hjälp mig med både det ena och det andra.


Just nu bor jag hemma hos min underbara mamma och familjen, och som vi alla redan vet - har man en gång flyttat hemifrån så ska man inte hem igen! Det går faktiskt över förväntan bra men klart att vi har våra stunder.


Jag spenderar även mycket tid hos min fina moster och världens bästa Micke. Dom ställer upp på mig hela tiden, det spelar ingen roll om det är natt eller dag. Det spelar ingen roll om dom har en dålig dag eller inte. Dom har hela tiden en skopa kärlek och omtanke över till mig.


Sen ska jag verkligen inte glömma alla som gett mig massa möbler & annat sista tiden. Mormor fick för sig att hon inte skulle ha vitt i vardagsrummet längre och jag fick ta tvbänken, bordet och några vägghyllor. Jag hittade lite grejer på Blocket och ringde pappa och frågade om han inte kunde ta dra iväg och hämta fyra köksstolar och en soffa till mig, vilket han självklart gjorde och så fick jag dom möblerna av honom. Idag fick jag en kamera av Sara & Crippa som bara låg där hemma och skräpade och imorgon ska jag dit och hämta en servis och en hög med glas.


Och både mamma & Veronika hittar smågrejer titt som tätt som dom undrar om jag vill ha, annars slänger dom det och det är mer eller mindre förbjudet att slänga saker nu :) 

Av Marlie - 8 juni 2010 13:27

I fredags när telefonen ringde så svarar mamma och kvinnan i andra änden presenterar sig som Barbro och berättar att hon mammas döda katt hos sig. Mamma förstår ingenting och berättar för Barbro att hon har ingen död katt, men efter några sekunder får mamma mer och mer klarhet i det här telefonsamtalet och Barbro har plockat upp en död katt på motervägen utanför Bålsta och tagit med den till djursjukhuset i Västerås där hon och personalen tillsammans listat ut vad det stod i kattens öra. Dom slår in det på datorn och får fram att katten heter Nisse och att Liselotte är ägare.

 

Det är det tredje samtalet jag fått i mitt liv, som handlar om att något av våra djur dött. Och det här var minst lika jobbigt som dom andra två.

 

Älskade lilla Nisse är död. Förstår ni, död. Han finns inte mer. Han var ju verkligen en av dom bästa katterna som gått på ett par tassar. Så personlig, så snäll, så mysig. Så otroligt underbar med barnen. Nisse trampade rakt in i mitt, och många andras hjärtan samma dag som jag hämtade hem honom för ungefär tre år sedan.

 

                    

                      Fina Nisse nerbäddad i lådan                                   Nisses grav

Av Marlie - 8 juni 2010 10:07

I helgen fick jag veta en sak som gjorde mig så oerhört förbannad, arg och ledsen. Egentligen vet jag inte varför ... Det här gjorde det ännu mer klart för mig, den här människan är inte normal. Den här personen har inte ett normalt tankesätt och verkar absolut inte kunna se sina egna brister.

 

Jag hatar att det kunde påverka mig så mycket som det gjorde, jag har försökt blogga om det sedan i söndagskväll men det har inte gått. Jag har inte kunnat sansa mina ord och mig själv. Jag är inte ledsen och arg som personer, det är ingenting som påverkat mitt humör på det sättet, men jag känner mig ledsen och förbannad för att den här personen inte verkar se sina misstag och brister, kanske egentligen känner lite mer frustration än någonting annat.

 

Jag klarar inte personer som höjer sig själva till skyarna och klankar ner på andra människor för någonting dom gör, som man själv gjort precis lika dant.

 

Om mig och bloggen

Kalender

Ti On To Fr
  1
2
3
4
5
6
7
8 9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< Juni 2010 >>>

Nyaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Läsvärda bloggar

Hur många läser bloggen?


Skapa flashcards