Direktlänk till inlägg 29 juni 2010

`det är du som är tummen´ sa sköterskan och smålog

Av Marlie - 29 juni 2010 00:11

Jag är ett kapitel för sig ibland, ganska ofta och jämt. I lördags gjorde jag en jag och ingen är direkt förvånad att jag, av alla lyckades.


I lördagskväll satt jag på golvet och skulle välja film, när jag väl skulle upp så fick jag hjälp och samtidigt ska jag skjuta ifrån med vänter hand mot golvet, men min tumme var ivägen och det kändes som golvet försvann under handen men i själva verket var det min tumme som böjdes helt åt fel håll, det knackade fint och gjorde så förbannat ont men jag bet ihop en stund och tänkte att det går över.. Men eller hur - efter några minuter satte jag mig i soffan och bara sjönk ihop. Det snurrade i huvudet och hela handen bara dunkade, kunde knappt röra på tummen och jag kände hur varm handen blev. Blundade och försökte hålla tillbaka tårarna, vilket jag förvisso klarade av :) La lite kyla på handen och hoppades på det bästa, men inte då. Så igår satt jag på akuten från kvart i tolv till ungefär halv åtta. En mindre rolig söndag, som dessutom avslutas med du måste komma tillbaka imorgon. Sagt och gjort, nu sitter jag här hemma efter en betydligt kortare stund på akuten i förmiddags, ingenting brutet och ingenting behövdes sys men kom hem med en lindad hand som gärna ska vara lindad ett tag, värktabletter och en sjukskrivning.


Jippi, eller inte! Jag blir så trött på mig själv. SUCK SUCK!

 
 
Mamma

Mamma

29 juni 2010 06:48

Älskar dig gumman!!

http://marliie.bloggagratis.se

 
Ingen bild

Ulrika

29 juni 2010 09:18

Men stackare, hoppas det blir bra snart. PoK

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Marlie - 29 mars 2016 08:17

Bålsta var ganska nytt för mig och Camilla visade mig allt & alla. Jag var 17, eller kanske 18. Det var hemmafest. Det var Camillas barndomsvänner och där i soffan satt han, han den där killen som var lite roligare, lite snyggare, lite märkvärdigare ...

Av Marlie - 11 juli 2015 23:27

Världens och livet har precis visat oss sin sämsta sida.  Min åttaåring har nyss behövt hälsa på någonting jag ville hon skulle slippa, för alltid.    Bålsta är omskakat och många sörjer den tragiska händelse att en nioårig flicka mist livet, u...

Av Marlie - 1 juni 2015 22:55

Det var fredag, sent en fredagsnatt. Hockeyn var på och du lät hockeyn få bli öppningsfrasen på ett samtal som tre dagar senare fortfarande lever och som vänder upp och ner på hela min tillvaro. På ett väldigt bra sätt.    Vem är du? Vad kommer...

Av Marlie - 11 november 2014 21:48

Det är inte ens en månad kvar. Inte ens tre veckor kvar. Herregud.   Det är två veckor och fem dagar. Det är nitton dagar kvar. Va vadå? Nitton dagar! Det är inte ens tjugo dagar kvar. Håll i hatten. Jag är nervös. Jag är pirrig.   Det ...

Av Marlie - 12 oktober 2014 22:50


Jag har drömt om en bröstoperation så länge jag kan minnas och för 2-3 år sedan hoppades jag att det skulle bli möjligt innan jag fyller 30 och nu sitter jag här... 27år gammal och om 49 dagar händer det.   Om 49 dagar blir min dröm verklig...

Om mig och bloggen

Tidigare år

Kalender

Ti On To Fr
  1
2
3
4
5
6
7
8 9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< Juni 2010 >>>

Nyaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Läsvärda bloggar

Hur många läser bloggen?


Skapa flashcards