Alla inlägg den 4 januari 2011

Av Marlie - 4 januari 2011 12:18

Jag har älskat Twilight-sagan sedan första minut! Ja, jag erkänner jag var väldigt negativt inställd när Mattias trotsade på att vi skulle se första filmen, men sen var jag fast. Jag frågar mig själv ibland vad det är som gör den så bra och det kan jag inte riktigt sätta fingret på, det bara är så!

 

Sånt här kärlekstjafs brukar så mig på fall, kalla mig gärna typsik tjej, det kan jag leva med :) Men, Twilight-sagan erbjuder någonting mer än bara kärlek, det skiljer sig lite från allt annat och det gör det mer spännande och fängslande.

 

Enligt vissa gjorde jag i fel ordning, jag såg filmerna först och sen läste jag böckerna. Men det gör mig ingenting.. Igår läste jag klart fjärde boken och den filmen har jag i alla fall kvar att se när den väl kommer.. Och jag längtar som en tok!


Jag kan egentligen bara säga en sak till er som inte läst böckerna - gör det ! 

 

  



Innan du kollar, det bjuds på scener & bilder från alla fyra böcker!

bio

Av Marlie - 4 januari 2011 12:00

Saga har frågat titt som tätt sedan i somras om att få gå på bio men tiden har aldrig riktigt funnits till. Vi har varit uppbokade många helger den här hösten och bio-filmer för små tjejer går på väldigt dumma tider! I söndags tänkte vi gå på bio men då gick vi på Disney On Ice istället och Saga var självklart inte besviken över det men har man lovat så har man! 


Så idag tar jag mina tjejer och går på bio! :)


  

Prinsessan Lillifee & hennes kompis Plutten

Av Marlie - 4 januari 2011 08:08

I höstas fick jag en full kartong tvätt-tabletter av mamma, hon tyckte såklart kartongen stod och skräpade hemma hos henne eftersom hon aldrig någonsin skulle använda dom! Varför kan köper någonting man inte tänker använda är en helt annan historia.


Jag har alltid varit skeptiskt till tvätt-tabletter men tänkte att jag testar väl då.. Och nu, efter en tid med tabletterna kan jag lova att jag inte bara skeptiskt - jag avskyr dom! Varför? Se själva!



      


På en skala mellan 1-10 får dom knappt 1, eller vad säger ni?


Om mig och bloggen

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27
28
29
30
31
<<< Januari 2011 >>>

Nyaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Läsvärda bloggar

Hur många läser bloggen?


Skapa flashcards