Alla inlägg den 21 januari 2011

Av Marlie - 21 januari 2011 21:07

Det här året börjar precis som alla andra år, alla har samma ny-gamla nyårslöfte - att gå ner i vikt!


Det är samtalsämnet på allas läppar, det är det vi läser på alla löpsedlar, det är det vi kan se och läsa om överallt såhär i januari. Man läser om den senaste bantningsmetoden i kvällstidningen, man köper tidningar där omslaget lovar "gå ner 8 kilo på 5 veckor" och man pratar kalorier så fort man får chansen. Man köper dyra gymkort och lovar sig själv, och alla andra, att man ska träna fem dagar i veckan fast man i själva verkat förstår att den tiden absolut inte finns. Man tror på sig själv mer än någonsin, precis som alla andra år :)


Jag tycker det är en aning komiskt att det faktiskt är såhär varje år och en sak är klar - vi vanliga, dödliga människor njuter av att leva livet :)


Jag är inte ett dugg bättre än alla andra, jag har lovat att 2011 är året då jag ska gå ner i vikt, precis som tidigare år.. :)


Lycka till, till oss för har samma ny-gamla nyårslöfte!  



Om mig och bloggen

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27
28
29
30
31
<<< Januari 2011 >>>

Nyaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Läsvärda bloggar

Hur många läser bloggen?


Ovido - Quiz & Flashcards