Direktlänk till inlägg 20 november 2011

När ingen annan gör det..

Av Marlie - 20 november 2011 12:18

Allting vi går igenom formar oss och ändrar oss. Ibland till någonting bättre, ibland till någonting sämre. Men oavsett så är det en utveckling som ger oss mer skinn på näsan och mer erfarenhet. Ibland går det uppför och ibland går det nerför, ibland blundar vi förtvivlat och ibland ser vi sanningen rakt i ögonen. Ingen kan svara på vad som är bäst. Ingen vet vad som blir bäst. Man får gå på sin egna känsla och lita på sig själv.

 

Jag sitter här idag, 24 år gammal och har stött på olika typer människor och upplevelser, många bra och många mindre bra. Det är det som har format mig till den jag är idag, det är grunden för mina åsikter och anledning till hur jag agerar i olika situationer. Ingen kan säga att jag är eller gör fel eller rätt, ingen vet hur jag känner allra längt in, det är bara jag som vet. Jag är mitt uppe i att forma mig mitt egna facit, ett facit om hur just jag fungerar, tänker och agerar.

 

Vem är jag då? Vet jag det? Vet du det? Nä, ingen vet fullt ut, jag är mitt uppe i forma mig ett Jag, jag. Inte ett jag, vi. Eller ett Vi, jag. Jag håller på lär känna mig själv, jag formas utifrån mig själv. Och jag är på god väg. Så det så. Men när jag faller, vilket jag gör - då faller jag ganska hårt så jag försöker lära mig att koncentrera mig på att stå stadigt.

 

Jag önskar det gick att köpa självförtroende på burk, jag hade behövt det. Allt svek i gamla vi har gjort att jag inte tror på mig själv längre, för det har ingen annan gjort.. Jag vågar inte tro att jag duger, jag vågar inte chansa. Jag stänger av mig. Stänger av mina känslor. Jag är rädd att hamna där igen. Livrädd! Jag blir räddad, jag blir stärkt men vågar jag blir räddad?

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Marlie - 29 mars 2016 08:17

Bålsta var ganska nytt för mig och Camilla visade mig allt & alla. Jag var 17, eller kanske 18. Det var hemmafest. Det var Camillas barndomsvänner och där i soffan satt han, han den där killen som var lite roligare, lite snyggare, lite märkvärdigare ...

Av Marlie - 11 juli 2015 23:27

Världens och livet har precis visat oss sin sämsta sida.  Min åttaåring har nyss behövt hälsa på någonting jag ville hon skulle slippa, för alltid.    Bålsta är omskakat och många sörjer den tragiska händelse att en nioårig flicka mist livet, u...

Av Marlie - 1 juni 2015 22:55

Det var fredag, sent en fredagsnatt. Hockeyn var på och du lät hockeyn få bli öppningsfrasen på ett samtal som tre dagar senare fortfarande lever och som vänder upp och ner på hela min tillvaro. På ett väldigt bra sätt.    Vem är du? Vad kommer...

Av Marlie - 11 november 2014 21:48

Det är inte ens en månad kvar. Inte ens tre veckor kvar. Herregud.   Det är två veckor och fem dagar. Det är nitton dagar kvar. Va vadå? Nitton dagar! Det är inte ens tjugo dagar kvar. Håll i hatten. Jag är nervös. Jag är pirrig.   Det ...

Av Marlie - 12 oktober 2014 22:50


Jag har drömt om en bröstoperation så länge jag kan minnas och för 2-3 år sedan hoppades jag att det skulle bli möjligt innan jag fyller 30 och nu sitter jag här... 27år gammal och om 49 dagar händer det.   Om 49 dagar blir min dröm verklig...

Om mig och bloggen

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< November 2011 >>>

Nyaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Läsvärda bloggar

Hur många läser bloggen?


Skapa flashcards