Alla inlägg under januari 2012

Av Marlie - 1 januari 2012 20:45

Vilka ord kan man använda? Vilka ord får man använda?

 

Jag ler stort på utsidan, men mitt hjärta gråter och min själ skriker.  Varför?

 

Många människor älskar sina barn mer allt. Många människor väljer bort sina barn.

Många människor kan kombinera föräldrarskap med egentid. Många misslyckas.

 

Vad är gränsen för vad? Vems regler ska vi följa? Ingens. Alla får skapa sina egna utifrån sina barn och sitt hjärta.

Många lyckas. Många lyckas inte. Enligt min åsikt.


Människor som prioriterar sig själv framför sina barn har jag ganska svårt att förstå. Jag förstår inte hur man aktivt kan välja att göra någonting som gör sina barn illa och sig själv lycklig. Är man som förälder inte lycklig när ens barn är lyckliga? Mår man inte dåligt när ens barn tar skada av någonting? Av någonting man själv orsakar, dessutom. Skamligt. Pinsamt. Osmakligt. Idiotiskt. Vidrigt. Äckligt.

 

Ibland behöver en människa göra val som kanske inte är det bästa för sig själv, sina barn, sina nära. Men det finns val som nödvändiga, som är avgörande för livet. Det finns gånger man måste såra för att i längden kunna älska ännu mer. Men för nöjdes skull? Nä, sällan. I min värld finns det inte. I min värld spelar man inte på sina barns känslor.

 

Det här är min åsikt PUNKT

 

 

 

Om mig och bloggen

Tidigare år

Kalender

Ti On To Fr
            1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Januari 2012 >>>

Nyaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Läsvärda bloggar

Hur många läser bloggen?


Skapa flashcards