Alla inlägg den 2 april 2012

Av Marlie - 2 april 2012 18:12

Känslan att få vara genomskinlig och sårbar inför rätt person är en blandad känsla, det är en känsla som både skrämmer mig och gör mig lycklig. Att få dela goda och onda ting med någon är något av det finaste man kan göra. Jag tycker om att ha någon i mitt liv som frågar hur jag mår, hur dagen har varit, om det hänt någonting speciellt. Jag tycker det är en härlig känsla att få dela och bolla viktiga och oviktiga saker med någon över en middag, en stund i bilen eller på kvällen i sängen. Jag älskar att få lyssna på någon som bara pratar, berättar och delar med mig, jag uppskattar väldigt mycket när någon gärna lyssnar på mig oavsett vad jag bubblar på om.


Tyvärr kan det gå väldigt fort från att vara genomskinlig och sårbar till att bli osynlig. Känslan att vara osynlig hos en viktig person är svår. Det är en känsla jag får kämpa med dygnet runt, någonting som sårar mig på många sätt. Jag blir väldigt påverkad, kanske finns dom som tycker att jag reagerar för mycket men jag är inte gjord av sten. Jag kan inte bara stänga av mina tankar och känslor, även om det skulle vara väldigt praktiskt just nu. Det skulle rädda mig på alla sätt.


Att vara osynlig och ignorerad är tufft och jag önskar så..

Om mig och bloggen

Tidigare år

Kalender

Ti On To Fr
            1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< April 2012 >>>

Nyaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Läsvärda bloggar

Hur många läser bloggen?


Skapa flashcards