Direktlänk till inlägg 2 oktober 2014

en opålitlig känsla.

Av Marlie - 2 oktober 2014 21:43

"jealousy only eats up your beauty. have more faith in yourself,

you got something that other people don´t"

 

 

Det finns en känsla. En känsla jag tyvärr känner allt för väl. En känsla jag skulle vilja göra slut med för gott. 

Eller två känslor. Eller tre känslor. Det var tre känslor, som kom in i mitt liv för några år sedan, hand i hand och dom släpper inte taget om varandra. Eller om mig. 

 

Dom här känslorna presenterar sig som dålig självkänsla, osäkerhet & svartsjuka. Jag försöker gång på gång putta bort, förtränga och ignorera. Men den där svartsjukan är segare än.. allt! 

 

Vem sa att jag var tjejen med ett normalt förhållande? Nä juste, ingen. För det fanns inte nää. Jag har varit tjejen som man höll hemlig, i flera år. Jag har varit "den andra tjejen". Jag har varit tjejen i mängden. Jag har varit tjejen som var så enkel att bedra. Hade jag testat på ett normalt förhållande? Nä!

 

Hur ska man då förstå. Hur ska man då tycka om. Hur ska man då acceptera. Sig själv.

När man aldrig fick räcka till. När man aldrig dög till. När man aldrig var bra nog.

 

Hur vågar man släppa in någon? Hur gör man för att duga? 

Varför ska det vara så svårt att ge en ny människa en chans, en naken & ärlig chans? 

Det är så lätt att döma en hel värld. Det är så svårt att lita på en person. Varför?

 

Jag vill ju bara vara tjejen med det normala förhållandet och den charmiga svartsjukan. 

 

Godnatt.

Och glöm inte bort, ingen människa behöver vara den andra lik. 

 
 
Ingen bild

B

3 oktober 2014 04:40

Att lära om tar tid. Det är som att delvis lära sig något nytt, vi kan lära oss nya saker. Ibland behöver vi bara få chans att öva och låta det ta tid 😘

 
Ingen bild

Sus

3 oktober 2014 05:21

❤️❤️❤️

 
Ingen bild

Eleonor

23 februari 2017 14:51

Come at our blog https://essay4today.com/ which is a great help for all the writers and bloggers.

 
despacito lyrics

despacito lyrics

21 december 2017 10:53

Thanks for your sharing. Hope you can contribute more quality posts to this page. Thank you!

http://https://despacito-lyrics.com

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Marlie - 29 mars 2016 08:17

Bålsta var ganska nytt för mig och Camilla visade mig allt & alla. Jag var 17, eller kanske 18. Det var hemmafest. Det var Camillas barndomsvänner och där i soffan satt han, han den där killen som var lite roligare, lite snyggare, lite märkvärdigare ...

Av Marlie - 11 juli 2015 23:27

Världens och livet har precis visat oss sin sämsta sida.  Min åttaåring har nyss behövt hälsa på någonting jag ville hon skulle slippa, för alltid.    Bålsta är omskakat och många sörjer den tragiska händelse att en nioårig flicka mist livet, u...

Av Marlie - 1 juni 2015 22:55

Det var fredag, sent en fredagsnatt. Hockeyn var på och du lät hockeyn få bli öppningsfrasen på ett samtal som tre dagar senare fortfarande lever och som vänder upp och ner på hela min tillvaro. På ett väldigt bra sätt.    Vem är du? Vad kommer...

Av Marlie - 11 november 2014 21:48

Det är inte ens en månad kvar. Inte ens tre veckor kvar. Herregud.   Det är två veckor och fem dagar. Det är nitton dagar kvar. Va vadå? Nitton dagar! Det är inte ens tjugo dagar kvar. Håll i hatten. Jag är nervös. Jag är pirrig.   Det ...

Av Marlie - 12 oktober 2014 22:50


Jag har drömt om en bröstoperation så länge jag kan minnas och för 2-3 år sedan hoppades jag att det skulle bli möjligt innan jag fyller 30 och nu sitter jag här... 27år gammal och om 49 dagar händer det.   Om 49 dagar blir min dröm verklig...

Om mig och bloggen

Tidigare år

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Oktober 2014 >>>

Nyaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Läsvärda bloggar

Hur många läser bloggen?


Skapa flashcards