Alla inlägg under november 2014

Av Marlie - 11 november 2014 21:48

Det är inte ens en månad kvar. Inte ens tre veckor kvar.

Herregud.


Det är två veckor och fem dagar. Det är nitton dagar kvar. Va vadå? Nitton dagar! Det är inte ens tjugo dagar kvar.

Håll i hatten. Jag är nervös. Jag är pirrig.


Det är omöjligt. Jag har drömt om det här i hela mitt liv. Typ. Och nu är det nitton dagar kvar.


Jag drömmer om misslyckade bröstoperationer.  Jag googlar tuttar fler gånger per dag än vad alla killar på jobbet tillsammans gör på ett år. Jag läser allt jag kan komma åt. Bra och dåligt. Jag mailbombar min kirurg.


Vad är jag rädd för? För stora bröst! För små bröst! För hängiga bröst! För höga bröst! För putiga bröst!

Vad längtar jag efter? Stora bröst. Fasta bröst. Hellre för höga än för låga. Putiga från något runt? Omöjligt.

Som ni märker finns det inte en ända logisk tanke just nu. Det snurrar på bra i huvudet och jag ser verkligen fram emot det här med skräckblandad förtjusning. 


Dom två största och egentligen ända beslut i det här är kvar - vilken typ av inlägg och vilken storlek!

Nu undrar ni, vadå? Ska du operera dig om inte ens tre veckor och det där har du inte bestämt än? Nix, inte alls faktiskt.


För och nackdelar. Ja, det finns. Massor, av båda två.


Allergan VS Mentor.

Den svåraste, tuffaste och mest långdragna match i hela mitt liv.


Storleken? Den lilla, sista pusselbiten faller på plats när jag bestämt vilken typ av implantat. För jag har ett hum. Tack och lov.


Och inte nog med nya bröst. Vi inför nya rutiner här hemma. Från och med sjunde decmeber kommer mitt lilla barn, min Saga, sova i egen säng. Hon sover för nära för att få sova med sin nyopererade mamma full av stygn och svullna bröst. Men oj vad det känns knasigt att hon ska börja sova i egen säng, i eget rum efter 7,5 år.



Om mig och bloggen

Tidigare år

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< November 2014 >>>

Nyaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Läsvärda bloggar

Hur många läser bloggen?


Skapa flashcards