Direktlänk till inlägg 7 september 2009

Slut som mamma

Av Marlie - 7 september 2009 18:22

Det här är egentligen ett ämne som är ganska tabu, någonting jag hatar att prata om, och som jag absolut inte är stolt över.


Just nu kämpar jag dygnet runt för att lyckas samla ihop lite ork, lite lust och massor med tålamod. Jag känner mig slut, helt färdig. Slut som människa, slut som mamma. Jag är konstant trött och bara så less på allt!!


Jag får ångest, jag blir arg & ledsen, jag hatar mig själv när det är såhär. Ibland bara rasar jag ihop.. Nu har jag haft en sån period sedan en tid tillbaka och den tar på mig. 


Jag har ingen lust att läsa tjatiga barnböcker, jag har ingen lust att se på alla dessa söndertittade barnfilmer, jag har absolut ingen som helst ork eller lust till att sätta mig i Sagas rum och leka. Jag kan inte handtera allt gnäll och tjat, blir bara förbannad och det vet alla föräldrar att ingenting blir bättre av.


Jag lever med konstant dåligt samvete just nu. Jag sviker den lilla tjej som är mitt allt! Den lilla tjej som värd allt det bästa. Den här lilla tjejen är min dotter och jag älskar henne högt, det är någonting ni inte ska glömma!

 
 
Ingen bild

Tesan

7 september 2009 20:36

Alla har sina dåliga dagar/perioder, tror inte det är någon som klandrar dig för det. Trots dåligt humör så lovar jag dig att de lilla kärleksbarnet vet att du älskar henne :)

 
Ingen bild

Nettan

7 september 2009 21:20

Så är det för oss alla i perioder. Man måste bara se till att folk i ens omgivning stöttar upp och hjälper till att ta hand om de små!

Sen måste man släppa alla krav på sig själv o onödiga regler som man försöker leva efter och bara se till att ta sig igenom dagen med så få konflikter som möjligt. Bättre tider kommer av sig självt! :)

Men tveka inte att be andra vuxna om det du behöver - var tydlig och kräv det du har rätt till! :) Älskar dig, och vet att du är en fantastisk mamma! Puss!

 
Jessisa

Jessisa

8 september 2009 20:02

Du är den bästa mamma S kan ha, tänk alltid på det. Det skadar inte S att se sin mamma ledsen, bara hon få se henne le igen. Det skadar inte S att du rasar ibland - för du reser dig igen, stärkt av att ha rasat så blir du en klokare person tillika mamma.

Alla föräldrar har sådana här perioder, de försvinner lika snabbt som de kom.
Men det är jobbigt att vara mitt i nne iden där peridoen så jag skickar en massa styrke karmar till dig!
KRAMMMMMMMMMMMMMMM
Jessisa

http://jessisa.bloggagratis.se

 
Mattias

Mattias

9 september 2009 08:00

Jag vet att du är en bra mamma, saga vet också det. Man har inte ork jämt, det har inte jag och inga andra föräldrar heller jämnt. Just nu, testar hon, gnäller o värkar inte vilja vara med sin pappa, vilket är jätte jobbigt när jag försöker hjälpa dig. Men jag ska försöka mera, så att hon släpper sin mamma lite. Puss vi älskar dig

http://www.pixelplayground.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Marlie - 29 mars 2016 08:17

Bålsta var ganska nytt för mig och Camilla visade mig allt & alla. Jag var 17, eller kanske 18. Det var hemmafest. Det var Camillas barndomsvänner och där i soffan satt han, han den där killen som var lite roligare, lite snyggare, lite märkvärdigare ...

Av Marlie - 11 juli 2015 23:27

Världens och livet har precis visat oss sin sämsta sida.  Min åttaåring har nyss behövt hälsa på någonting jag ville hon skulle slippa, för alltid.    Bålsta är omskakat och många sörjer den tragiska händelse att en nioårig flicka mist livet, u...

Av Marlie - 1 juni 2015 22:55

Det var fredag, sent en fredagsnatt. Hockeyn var på och du lät hockeyn få bli öppningsfrasen på ett samtal som tre dagar senare fortfarande lever och som vänder upp och ner på hela min tillvaro. På ett väldigt bra sätt.    Vem är du? Vad kommer...

Av Marlie - 11 november 2014 21:48

Det är inte ens en månad kvar. Inte ens tre veckor kvar. Herregud.   Det är två veckor och fem dagar. Det är nitton dagar kvar. Va vadå? Nitton dagar! Det är inte ens tjugo dagar kvar. Håll i hatten. Jag är nervös. Jag är pirrig.   Det ...

Av Marlie - 12 oktober 2014 22:50


Jag har drömt om en bröstoperation så länge jag kan minnas och för 2-3 år sedan hoppades jag att det skulle bli möjligt innan jag fyller 30 och nu sitter jag här... 27år gammal och om 49 dagar händer det.   Om 49 dagar blir min dröm verklig...

Om mig och bloggen

Tidigare år

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4 5
6
7
8
9 10 11
12
13
14 15 16 17 18
19
20
21 22 23 24 25
26
27
28
29
30
<<< September 2009 >>>

Nyaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Läsvärda bloggar

Hur många läser bloggen?


Ovido - Quiz & Flashcards