Direktlänk till inlägg 15 oktober 2009

Hallen på Åkervägen

Av Marlie - 15 oktober 2009 22:24

Nu äntligen ska ni få se vår nya hall :)


Före-bilden är dock tråkig, när jag kom på att vi skulle ta ett kort före hade vi ju redan plockat bort allting..Men på väggen satt en lång svart hylla med några korgar, några mörka krokar och nedanför på golvet stod ett lågt svart skåp för skor.


 


Såhär såg samma vägg ut kvällen då Göran var hör och hjälpte oss med tapeten..


 


Nu sitter även skolådorna och krokarna på plats. Mattorna i hallen har också kommit på plats, det är en sönderklippt Hampen matta från Ikea.. Jag tycker dörrmattor är ganska tråkiga och såna här mattor ger lite mer liv.. :) Den svarta korgen som står på golvet ska inte stå där, men vi har ännu inte hittat den perfekta hyllan att ställa två korgar på, korgarna kommer fyllas med vantar, mössor och annat som man behöver. Det oerhört fula taklampan kan ni bara ignorera, den ska bytas ut väldigt snart :) Vi behöver bara hitta någon ny som känns wow :) Jag hatar lampor!


 


Även väggen mittemot har fått liv - med svarta tavellister, en krukgubbe och lite kort. På den här väggen sitter även våra otroligt fula proppskåp och lite annat konstigt, det är dom vi ska dölja med med en hembyggd canvas tavla, klädd med tapeten som sitter på andra väggen. Den är inte riktigt klar än, så ni får en före bild på proppskåpen så ska jag visa er hur det blir med tavlan efter helgen..


 


När hyllan för förvaring sitter på plats och tavlan har kommit upp ska jag visa nya bilder.. Ska försöka lyckas ta en helhetsbild, men det är inte så lätt i vår hall. Och inom en snar framtid ska vi sätta upp ett väggord i hallen, vi har bara inte hittat det perfekta än, men även det kommer synas på bild i bloggen så fort det är på plats :)

 
 
Nettan

Nettan

16 oktober 2009 07:49

Fint! :) Vi kan byta halllampa! :D Puss!

http://tankerummet.blogg.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Marlie - 29 mars 2016 08:17

Bålsta var ganska nytt för mig och Camilla visade mig allt & alla. Jag var 17, eller kanske 18. Det var hemmafest. Det var Camillas barndomsvänner och där i soffan satt han, han den där killen som var lite roligare, lite snyggare, lite märkvärdigare ...

Av Marlie - 11 juli 2015 23:27

Världens och livet har precis visat oss sin sämsta sida.  Min åttaåring har nyss behövt hälsa på någonting jag ville hon skulle slippa, för alltid.    Bålsta är omskakat och många sörjer den tragiska händelse att en nioårig flicka mist livet, u...

Av Marlie - 1 juni 2015 22:55

Det var fredag, sent en fredagsnatt. Hockeyn var på och du lät hockeyn få bli öppningsfrasen på ett samtal som tre dagar senare fortfarande lever och som vänder upp och ner på hela min tillvaro. På ett väldigt bra sätt.    Vem är du? Vad kommer...

Av Marlie - 11 november 2014 21:48

Det är inte ens en månad kvar. Inte ens tre veckor kvar. Herregud.   Det är två veckor och fem dagar. Det är nitton dagar kvar. Va vadå? Nitton dagar! Det är inte ens tjugo dagar kvar. Håll i hatten. Jag är nervös. Jag är pirrig.   Det ...

Av Marlie - 12 oktober 2014 22:50


Jag har drömt om en bröstoperation så länge jag kan minnas och för 2-3 år sedan hoppades jag att det skulle bli möjligt innan jag fyller 30 och nu sitter jag här... 27år gammal och om 49 dagar händer det.   Om 49 dagar blir min dröm verklig...

Om mig och bloggen

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17
18
19 20 21
22
23
24
25
26
27
28
29 30
31
<<< Oktober 2009 >>>

Nyaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Läsvärda bloggar

Hur många läser bloggen?


Ovido - Quiz & Flashcards