Alla inlägg den 10 augusti 2009

Av Marlie - 10 augusti 2009 21:09

Jag har verkligen gått och förälskat mig i dessa små underbara krukgubbar. Totalt underbara, så söta. Och man kan verkligen göra dom hur personliga som helst. Ändra frisyr efter hurmör och årstid. Just nu söker jag efter dom med ljus och lykta - vill ha nu! Hört rykten om att dom säljs på Citycross och i Ullared.. Ullared, suck.. Ungefär sjuttioelva mil. Blir ett snabb besök på city cross inom en snart framtid.. Annars skulle farbrors svärföräldrar ner till Ullared snart eventuellt och då blir det att göra en beställning.. Jag har redan två ställen här hemma som bara väntar på dom  här underbart söta gubbarna!  



Av Marlie - 10 augusti 2009 20:42

Idag har jag städat och plockat hemma, och med jämna mellanrum har jag pausat vid datorn, närmare bestämt på styleroom.se .. Det föds många tankar och funderingar just nu. Har både stora och små planer om sovrummet, visa är mer spikade än andra.. Vi tänker bland annat fondvägg, en som inte kommer se ut som alla andras. Ska ge mig ut och titta på tapet någon ledig dag snart.. Förhoppningsvis kan vi nog hitta någon i mitt-i-mellan prisklassen, har lite krav på färger dock. Brunt och turkost eller brunt och cerise/lila. Jag kan inte bestämma mig?


det här är dom två bilder jag hittar som motsvarar mina tankar bäst, egentligen är dom inte riktigt rätt i varken färg eller mönster.. men en bit på vägen...


Funderar fortfarande på om vi ska satsa på vitt eller ek i sovrummet?



Av Marlie - 10 augusti 2009 15:41

Städa, plocka och tvätta - vilken jäkla måndag.


Mitt underbara barn växer, tyvärr gör kläderna det inte. Hade en rensa-garderoberna-dag för några veckor sedan och idag tog jag tag i allt som bara legat.. Funderar faktiskt på skänka allting till Röda Korset - är inte det en god gärning? Mitt samvete säger att det är det bästa jag kan göra med kläderna. En del ska jag sälja vidare på Tradera, frågan är bara vilket år det kommer bli!


Idag kommer älsk hem sent, en nackdel med nya jobbet?



Av Marlie - 10 augusti 2009 15:11

Det är konstigt att man kan vara såhär trött och seg.

Känner mig totalt överkörd, ett par gånger om!


Trött, trött, trött! Sängen? Ja, tack.. Men får vänta tills miniälsklingen ska sova ikväll.


Behöver städa och tvätta. Ha semester någon annan stans än hemma är farligt, det blir otroligt mycket tvätt och eftersom vi varit hem och vänt ett par gånger så har vi bara lämnat grejer innanför dörren och rivit fram saker här och där, så det finns en del att plocka - men orkar jag? NEJ, jag sa ju att jag var trött!


Sagas har ett problem idag, ett väldigt stort problem - vill Freja se hennes ice age?

Av Marlie - 10 augusti 2009 08:06

Hur hinner folk blogga när det är sol och varmt? Jag hinner i alla fall inte!


Förra veckan bjöd på mycket sol, vi spenderade mer eller mindre hela veckan ute på landet, med trevligt sällskap. Vi har i princip bott nere på bryggan och bara varit - solat, badat, åkt gummiring, åkt vattenscooter och haft trevligt :) På kvällarna har vi spelat kort, massor med kort..


I fredags kände Camilla att hon behövde göra någonting bra av helgen som kom efter en hel arbetsvecka och jag gillade idén - hon, Peter, Jennifer & Mia packade ihop sig och kom ut till landet.. Vi badade, åt gott, spelade kort och bara mös, superduper trevligt!


Det har varit en bra vecka!


Nu är jag trött på att må sådär, är varken sjuk eller frisk. Det är lite drygt om jag ska vara ärlig. Jobbade igår och det gick knappt, behövde sätta mig ner flera gånger, bara snurrade i huvudet och jag kände mig svimfärdig.


I lördags åt vi kräftor!! Och ja, det var fortfarande helt SJUKT gott.

En variant av kräftskiva hos mamma. Familjen Tyresö, Tesan & Beth var ocskå med - verkligen supergosigt. Snart flyttar hon, hon den där, min vän.. Hon är så sjukt modigt, och fortsätter hon såhär så kommer hon uppfylla sin dröm och det beundrar jag henne otroligt mycket för! :) Och lugn, mig och & Beth slipper du inte - vi laddar redan för en helg i Linköping!


Nu är det dags för frukost, Saga har beställt korv och makaroner..

Sen ska vi åka och hämta Emil & Wilma, åka upp till Violvägen och baka lite grann tänkte jag :)

Om mig och bloggen

Tidigare år

Kalender

Ti On To Fr
          1
2
3
4
5
6
7
8
9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22
23
24
25
26 27
28
29
30
31
<<< Augusti 2009 >>>

Nyaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Läsvärda bloggar

Hur många läser bloggen?


Ovido - Quiz & Flashcards