Alla inlägg den 17 augusti 2009

Av Marlie - 17 augusti 2009 21:33

Jag har en dröm, som dom flesta andra.. Min dröm att få baka mest hela tiden!


Kliva upp på morgonen . Sätta håret i fin fläta . Klä sig i svarta jeans och vit t-shirt . Åka till jobbet, som har stans vitaste kök . Slänga på sig ett svart förklädde och bara baka . Baka hela dagarna, baka jämt.


Och inte nog med det, tänk att få komma ut med en egen kak- och bakbok.


En kurs? En utbildning? JA, TACK!

Av Marlie - 17 augusti 2009 21:22

Nu kommer visa skrika högt men jag tänker JUL .. Jag längtar efter november, december och allt som hör till - pyssla, pynta, baka, `jula´ och tänka tusentals ljus!


Finns det någon mysigare högtid? Nej, trodde väl inte det!

Jag älskar att pynta och baka.. Förra året julbakade jag lite grann, i år när Saga är lite större och tycker det är kul att få baka med mamma kommer det bli sjukt mycket mer. Vi ska dessutom lägga in sill, grava lax, göra egen snaps och självklart rulla egna köttbullar själva - och mycket, mycket mer!


Jag funderar redan på vad vi ska baka så bomba mig med alla era julrecept!


Undra vilken färg julen ska få på Åkervägen i år? Förra julen var röd - röda ljus, röd dekoration på ljusfaten, röd gran, röda sidenband, rött vardagsrum. I år känner jag mig sugen på något annat, kanske vitt och silver med en touch av natur?


Jag klurar redan på var vi kan tänkas fira jul?

Av Marlie - 17 augusti 2009 21:08

Lyckats dra igång två projekt samtidigt, igen! Vet inte om jag ska bli glad eller trött på mig själv eller inte!?


Sitter på styleroom.se och tittar mig blind just nu.. Behöver sjukt mycket inspiration till både kök och sovrum. Men sovrummet vågar jag inte börja med riktigt ännu, för just nu är jag förälskad i turkos - tror dock inte det håller i sig allt för länge. Eller iofs, brun och vit bas med turkosa detaljer ett tag, sån dekoration som är lätt att byta ut, som inte behöver kosta hur mycket som helst.. För lagom till jul kommer jag vilja ha något annat.


Köket då? Rosa? Äh vafan, jag hatar att jag älskar färg! Det är svårt, när man väl satt igång med en färg och känner sig nöjd så ser man en bild som bara är sååå fin och så vill jag byta - jag är totalt hopplös, jag vet! Men kök och vardagsrum har svart och vitt i bas och med det kan man matcha alla färger och sovrummet har en brun bas som också går att matcha med mycket - det är bra, man kan byta plats på allt och på så sätt förnya utan att shoppa, vilket ibland är bra. På tal om kök, dom där mindre underbara hissgardinerna behöver bytas ut!


Ett stort dilemma just nu - vita eller svarta köksmöbler? Dom vi har ska få sig en ny design. Men har förbannat svårt att bestämma mig. Eller blanda? Känner mig lite småsugen på blanda - kanske svart bord, vita stolar, och svart stol till Saga? Tvärtom? Eller allt i samma? Säg vad du tycker!


Jag blir tokig på att han jag bor med inte riktigt delar mitt intresse!

Av Marlie - 17 augusti 2009 12:40

Alla som har barn, framför allt småbarn vet hur hösten och vintern brukar se ut? Snoriga näsor och varma pannor.. Vi är redan i träsket! När jag hämtade Saga på nya Humlan idag så var hon väldigt nöjd och glad, men i bilen hörde jag efter en stund hur luften gick ur henne och all energi var som bortblåst.


Alla mammor vet exakt hur deras barn blir när dom inte är helt friska.. Saga blir minst på hela jorden, superkänslig och gråter mest hela tiden, för ingenting.


Jag hoppas att hon vaknar feberfri, då finns det fortfarande hopp om att hon får gå imorgon.. Om hon blir sämre under eftermiddagen kommer den här mamman få en väldigt besviken liten tjej ikväll.



För första gången någonsin verkar det krisa lite grann på barnvaktsfronten - hm?

Av Marlie - 17 augusti 2009 10:43

Imorse pratade vi massor om Nya Humlan, Sussi & alla barnen.. Vad man kan göra, vad man inte får göra. Hur det kommer vara på Nya Humlan, var Sagas godisstövlar ska få stå och mest av allt - kommer mamma följa med?


Vi mös och åt frukost i lugn och ro imorse, klädde på oss, packade lite grejer och åkte ner till Nya Humlan.. Det tog ungefär 30-40minuter innan Saga mjuknat lite grann. Hon och jag bestämde att hon får vara kvar och leka en stund själv så kommer mamma och hämtar innan lunch.  


Om mig och bloggen

Tidigare år

Kalender

Ti On To Fr
          1
2
3
4
5
6
7
8
9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22
23
24
25
26 27
28
29
30
31
<<< Augusti 2009 >>>

Nyaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Läsvärda bloggar

Hur många läser bloggen?


Ovido - Quiz & Flashcards