Alla inlägg den 18 augusti 2009

Av Marlie - 18 augusti 2009 21:06

Vet ni? Jag verkligen älskar styleroom.se .. Jag kan sitta och bara titta i flera timmar, jag hittar så mycket fint, jag har fått så himla mycket inspiration därifrån!


Jag har i drygt ett år klurat på hur vi ska få vår matplats till en mysig plats, en plats där familjen kan samlas minst en gång om dagen, andas ut och bara vara tillsammans. Prata om världens viktiga och oviktiga saker. Där vi kan umgås med varandra och våra underbara vänner.


Nu har jag äntligen kommit fram till vad vårt kök saknar - en kökssoffa. En vit, mysig kökssoffa mjuka kuddar i med alla dess former. Hade egentligen velat haft en riktigt gammal kökssoffa, men det får bli en annan gång, nu blir det till att flirta in sig hos mamma och se om hennes kökssoffa får flytta till Åkervägen!? Köksmöblerna vi har idag ska bli vita och både stolarna och soffan ska få svarta sittdynor.


Jag har en färdig bild i huvudet. Nu ska vi bara slipa, måla och sy lite grann så är det snart klart :) Jag ska ringa min lilla farmor vilken dag som helst, fråga om hon är sugen på att sy lite grann åt oss. Vi vill ha nya hissgardiner till vårt kök, i samma tyg som några av kuddarna  i den nya soffan.

Vågar man sig på mönstat? Randigt kanske?


Mer eller mindre hela vårt hem går i svart och vitt, även så köket - men vilken färg ska köket piffas med? Vad tycker ni?


Var köper man bra, fint och hyffsat billigt tyg?


Jag klurar och tänker fortfaranade och bollar gärna tankar med andra.. :) Så dela med er av era spontana tankar och ge mig ytterligare lite idéer!


Av Marlie - 18 augusti 2009 18:37

Vet ni? Jag har absolut ingenting emot att krypa upp i soffan tillsammans med Saga eller Wilma och se Astrid-film. Jag verkligen älskar Astrids filmer och är väldigt glad att Saga också gillar dom.. Just nu har hon dock en noja på Ice Age - vilket jag tycker suger! Tecknat är absolut inte min grej.


Astrid Lindgren lyckas ta upp alla vardagliga saker på ett barnvänligt sätt och det gillar jag. Det är aldrig enformigt och trist. Det är lekfullt och glatt, mest hela tiden, fast det handlar om någonting mindre roligt, exempelvis döden.


Idag har jag varit en god mamma & syster och spelat Astrid Lindgrens Stora Filmspel tillsammans med Saga & Wilma, dom skrattade av förtjusning imellanåt och det gör mig varm i hjärtat.


Inom sin tid hoppas jag att vi lyckas fylla våra hyllor med alla hennes underbara filmer och berättelse-böcker, lagom tills Saga har åldern inne.

Av Marlie - 18 augusti 2009 16:54

Ni behöver verkligen inte läsa det här inlägget, för jag ska tjata lite mer om mina nya favoriter - krukgubbarna.


Idag åkte jag med mamma till Bromma, där det finns en City Cross, och vet ni vad??? Där stod dom, mina små vänner.. Svarta och vita små krukgubbar! Som om någon vecka får flytta med hem till oss. Mitt stora problem är bara - vad ska jag plantera i dom? Dom är ju inte hur stora som helst precis!?


Och för övrigt, jag har hittat en ny favorit affär! Jag kommer numera bara handla på City Cross. Totalt underbar, jag älskar när en stor mataffär har massa inredningsprylar, leksaker och annat. Längtar tills vi ska åka och storhandla nästa gång.

Av Marlie - 18 augusti 2009 08:15

Idag är jag väldigt tacksam över att jag är ledig!


En dag som den här har ingen mening. När dom här dagarna kommer finns det bara en sak att göra - bädda ner sig  i soffan med en skön kudde och ett lagom tjockt täcke. Med något bra på tv, något som är bara bra, absolut inte roligt! Och när dom här dagarna inträffar kan jag äta kärleksmums utan dåligt samvete.


Idag är ingen bra dag!


förbannade jävla skit !!!

Om mig och bloggen

Tidigare år

Kalender

Ti On To Fr
          1
2
3
4
5
6
7
8
9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22
23
24
25
26 27
28
29
30
31
<<< Augusti 2009 >>>

Nyaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Läsvärda bloggar

Hur många läser bloggen?


Ovido - Quiz & Flashcards