Alla inlägg under augusti 2009

Av Marlie - 15 augusti 2009 08:32

Nu tycker jag inte att det här är roligt längre, jag känner mig inte frisk. Känner mig risig mest hela tiden - ont i magen, trött och allmänt sänkt, noll ork till saker, ont i halsen och ganska tjock i näsan. Nu vill jag bara vara frisk!!!


Saga har aldrig haft napp och ibland har jag svurit över det, men sedan ungefär en månad tillbaka har hon napp med jämna mellanrum.. Inatt när hon vaknade bad hon om nappen och det sved faktiskt till i hjärtat! Hon söker lite tröst och trygghet och ber om en jäkla plastbit, hur bra känns det egentligen? Min stora lilla plutt :)


Idag är det sol, det gör ju inte så mycket :) Skönt med bra väder, det är så mycket roligare att klä sig då!


Ha en fin dag idag allihop, det ska vi ha!

Av Marlie - 14 augusti 2009 21:31

Väldigt kort och enligt - visa dagar på Mc Donalds i Enköping är bra mycket tyngre än andra.. Idag var en sån dag! En sån här dag är det nästintill pinsamt, när allting tar tid och det inte riktigt finns något bra flyt. Det blir såhär när någonting är sönder eller slut, idag var det ett pompabad som absolut inte tänkte sammarbeta.


Och när folket på bygget inte orkar hålla humöret uppe längre så blir det fasiken inte roligt att jobba. Och jag är då verkligen inte bättre än någon annan, idag har jag känt mig totalt överkörd.

Av Marlie - 14 augusti 2009 21:28

Min dotter är sedan en tid tillbaka ganska snål på pussar och kramar, ända gången hon pussas och kramas är när vi ska säga hejdå, exempelvis när jag åker till jobbet.


Vi hade läst favorit-böckerna, släckt lampan och sagt godnatt när hon plöstligt tar ut nappen och säger "en liten puss osså". Jag älskar min dotter, och den där gosiga pussen kommer jag leva länge på.

Av Marlie - 13 augusti 2009 21:11

Vad gör ett barn till en elak snorunge? Barn är egentligen alldeles för ärliga för sitt eget bästa. Är ett barn elakt när dom uttrycker sina känslor och säger vad dom tycker? Barn säger ju bara det dom tänker, det som rör sig i deras små huvuden.. Vi lär dom att berätta vad som känns bra eller dåligt, vad som är roligt eller tråkigt - vi lär dom berätta om sina tankar.. Skillnaden är egentligen att vi vuxna, ialla fall för det mesta lyckas uttrycka oss en aning bättre. I barnens värld är det ganska svart eller vitt.. Det är inte alltid det finns ett mellanting. En svart människa i Sverige är för många barn konstig, en människa i rullstol är oerhört spännande och barnen glor gärna lite extra och en tjock kvinna är gravid enligt barn ... Det här är tre saker som kan såra en människa - både en vuxen eller ett annat barn.. Men våra elaka snorungar gör ingenting annat än och utvecklas.

Av Marlie - 12 augusti 2009 21:04

Ibland är jag så full av känslor och kärlek till min dotter att jag mer eller mindre svämmar över. Jag gråter, skrattar, ler, snyftar, har ångest om vartannat. Jag förstår inte ens hur jag ska kunna sätta ord på allting..


Sista veckan har varit en sån känslofull vecka.. Jag mår dåligt varje sekund jag inte får vara med henne, jag har ett Saga behov just nu som inte är av denna värld. Jag behöver mitt barn, jag behöver se henne utvecklas, jag behöver se henne glad, jag behöver se henne ledsen. Jag behöver vara nära och få hålla om henne hela tiden.


Just nu skriker det i mig, jag ska jobba hela dagen imorgon. Jag vill inte! Jag har bokstavligt talat separationsångest från mitt barn när det är såhär. Mitt hjärta spricker när mitt barn säger - men mamma, jag vill inte åka till farmor .. Det känns tungt att köra iväg henne på äventyr, oavsett vad det är, om det handlar om Sussi, mormor, farmor eller morfar spelar egentligen ingen roll - Jag tycker inte om att behöva tvinga henne till saker som inte känns okej just då. Hon tycker om alla dom här personerna i fråga och jag litar helhjärtat på dom alla, men om hon inte vill så vill hon inte. Mitt älskade barn.



Hon är det mest dyrbara och fina jag har. Mitt hjärta skulle inte slå utan henne och inget kommer någonsin kunna konkurra ut min Saga.


  

Av Marlie - 12 augusti 2009 15:39

Jag & Saga är nyss hemkomna från Tyresö. Varit och lekt med Nettan & Freja två dagar nu.. Det är alltid lika mysigt, att bara få träffas och vara. Göra det som vi känner för, även om tjejerna inte alltid vill precis samma lika.


Idag hade vi för ovanlighetens skull haft en tid att passa, vi skulle hämta världens bästa moster & morbor på fritid. Båda blev jätte glada och avbröt leken på en gång för att följa med hem.. Och det händer inte allt för ofta, antingen suckas det högt över att jag kommit alldeles för tidigt eller så får man lite fint övertala dom att det är roligt hemma också.


Och vet ni, jag är jätte trött. Helt otroligt, skulle behöva gå och lägga mig typ 19 ikväll för att kanske vara utvilad på jobbet imorgon.

Av Marlie - 11 augusti 2009 16:34

Fick ett sms idag av Nettan, mina söta krukgubbar var SLUT! Mitt hem som bara väntar och väntar.. Jag behöver dom små liven i mitt hem.


Tack så jätte mycket för att ni tittade efter mina små kompisar nere i Ullared idag, mamma & pappa Eklund.


Mamma var en sväng på City Crossen imorse och såg att dom faktiskt hade krukgubbarna, men bad henne låta bli att köpa några eftersom Mona & Gjörte skulle kolla i Ullared, där dom är betydligt billigare. Men eftersom man inte direkt svänger förbi Ullared hur som helst så blir det till att shoppa några stycken på City Cross, någongång nästa vecka kanske? Ja, det låter bra! Sagas fönsterbräda bara väntar och väntar :)


Och när jag anländer till Linköping första gången i höst så ska det få flytta in några krukgubbar i Theres lilla lya, färdig friserade och klara - så även hon har lite grönt i sitt hus!

Av Marlie - 11 augusti 2009 07:42

Imorse vaknade jag av att väckarklockan ringde, inser ganska snabbt att, jajusta Mattias ska ju till jobbet.. Behöver inte känna efter mer än två sekunder för att känna hur trött jag är! Slänger ett halvt öga på klockan och den är sju, rätt okej ändå.. Saga har inte vaknat någonting alls inatt, det är lite lyxigt faktiskt.


Ligger kvar i sängen en stund och funderar över sista veckan, det var många nätter sen som Saga vaknade vid fyra-fem för att knorra lite och äta lite yoghurt. Sedan Estlandsresa är jag faktiskt en aning bortskämd.


Wilma barnet sov också en hel natt inatt, hon har inte ens varit upp och kissat. Ska barnen sova såhär bra så rör det mig inte i ryggen att ha tio stycken.


Idag är en bra dag.

Om mig och bloggen

Tidigare år

Kalender

Ti On To Fr
          1
2
3
4
5
6
7
8
9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22
23
24
25
26 27
28
29
30
31
<<< Augusti 2009 >>>

Nyaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Läsvärda bloggar

Hur många läser bloggen?


Ovido - Quiz & Flashcards